Hvem er jeg?
Min reise startet som 10-åring i familiebedriften. Vi drev klesbutikk i Bergen. Innen jeg fylte 19 år, hadde jeg ansvaret for utleie porteføljen i familiens eiendomsselskap. Da jeg var 23, tok jeg steget inn i innovasjons verdenen.
De siste åtte årene har jeg stått tett på Norges mest ambisiøse gründere.
Jeg har jobbet med over 200+ startups, selskaper som har måttet bygge merkevare, tillit og synlighet helt fra bunnen. Gjennom de erfaringene har jeg sett hvilke strategier som fungerer når man skal tiltrekke og beholde de riktige menneskene, lenge før man har etablert seg som en kjent aktør.
Det har gitt meg en forståelse for hvordan man skaper troverdighet og synlighet, selv når man starter med to tomme hender og møter konkurranse med million budsjetter.
Akkurat dette er kjernen i god personlig merkevarebygging.
Å tiltrekke de rette menneskene, med riktig budskap, og å bygge en merkevare internt, like sterk som den er eksternt.
- Sonia Bains